mandag 14. februar 2011

Innsirkling


Etter at mange anbefalte meg Innsirkling av Carl Frode Tiller, ga jeg etter for nysgjerrigheten og lånte boka på biblioteket. Boka er skrevet i form av brev og fra tre forskjellige personers synsvinkel. Alle tre personene skal prøve å gi informasjon til hovedpersonen som har mistet hukommelsen. Det interessante er at vi aldri møter hovedpersonen direkte, men kun gjennom de tre andre personenes øyne. Ved at disse tre personene forteller om sine inntrykk om hovedpersonen, får vi også innblikk i disse tre personene. Jeg synes denne måten å skrive en bok på er veldig interessant. Det er morsomt å lese om samme hendelser fra tre forskjellige synsvinkler. Jeg er veldig spent på hvordan bok nummer 2 er, og har allerede satt meg opp på venteliste på biblioteket. Jeg merker at jeg blir nysgjerrig på hovedpersonens syn på diverse hendelser, men etter hva jeg har lest, tror jeg ikke bok 2 gir meg det.

Jeg synes det er spennende hvor mye jeg som leser kan lese inn i personene som skriver og beskriver hovedpersonen. Det er noe med synsvinkler man ikke kan stole helt på.

2 kommentarer:

  1. Hvis ikke jeg husker helt feil ligger denne boka hos svigers. Satser på å få lest den i vinterferien.

    SvarSlett
  2. Det er veldig spennande det med synsvinklar i denne boka. Ho får liksom fram kjensla av at verkelegheita er avhengig av kven som ser ho. Eg gleder meg også til bok 2.

    SvarSlett