torsdag 20. april 2017

Karpe Diem

Tre utsolgte konserter på rad i Oslo Spektrum. De har holdt på i 17 år. De rapper på norsk. Det gikk rykter om at konserten kom til å bli episk. Og det stemte! Jeg er ingen blodfan av Karpe Diem, men jeg er en større fan nå enn jeg var før konserten. Stemningen var god før konserten starta. Det holdt med noen grynt fra griser på høyttaleren for ungjentene bak meg og de hylte høyt. Det var allsang fra starten til Attitiudeproblem, og publikum fikk grei beskjed fra Chiraq. "Dere som sitter må skjønne at det er faen meg ikke sitteplasser." Og dermed reiser alle seg! Karpe Diem har scenen som en gang med en grisebinge i midten. Det er stor plass, og noen ganger kanskje for stor plass siden Chiraq og Magdi får litt for stor avstand mellom hverandre og til bandet. Men på den positive siden, det er et enormt lysshow, sceneshow, mennesker og pyro som fyller scenen og den enorme plassen de har valgt. Det funker, og jeg er imponert over at de klarer å få til allsang på omtrent samtlige sanger. De sang en sang som de sa de ikke hadde spilt inn, en sang fra Hammersborg fritidsklubb. De beklaget nittitallsbeaten, men jeg likte den versjonen. Kun Magdi og Chiraq helt framme med publikum som var med. Balltre med pigger på. Jeg har vært på min del av konserter i Oslo Spektrum, og må si det var en ganske så unik god stemning i kveld. Når Karpe Diem sier Oslo hopp, så hopper Oslo Spektrum. Av de bedre konsertene jeg har vært på i år.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar