onsdag 5. april 2017

Tørst - nesten

Jeg er usikker på om det er noen annen forfatter som får samme markedsføring som Jo Nesbø. Makan til bombadering av mailer, reklame i butikker, plakater overalt! Selv en som ikke leser bøker, må ha fått med seg at Jo Nesbø skulle slippe ny bok. Usikker på hva jeg synes. På en side er det kult at en bok skaper "ville" tilstander, siden det er en bok, liksom. På den andre siden synes jeg det er synd at ikke forlagene fronter flere bøker bedre. Det er mange bøker som kommer ut i det stille, men som fortjener en bedre markedsføring og en større flate enn de når ut til. Samtidig skjønner jeg at penger bestemmer. Jeg er uansett nå halvveis i Tørst. Det er en god krimbok, og typisk måten Jo Nesbø skriver på. Har lest alle de andre bøkene hans, så koser meg med denne også.

I'm not sure if any other author in Norway get the same commercial as Jo Nesbø. His new book has been posted all over stores, posters and the publisher has sent a lot of mails. Even one who doesn't read books, must know Jo Nesbø has written a new book. I'm not sure about how I feel about it. On one side it's cool a book makes all this fuzz, since it's a book. On the other hand I think it's too bad the publisher doesn't give other books half of the attention. A lot of books deserve better PR and to reach out to a bigger crowd than they do. At the same time I understand money rules. Anyway, I'm half way in Thirst. It's a good crime book, and very characteristic of the way Jo Nesbø writes. I have read all of his other books, and I enjoy this one so far as well.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar