søndag 16. januar 2011

Små sitroner gule

Små sitroner gule av Kajsa Ingemarsson ble anbefalt meg av en venninne! Den starter med at hovedpersonen, Agnes får livet endret, kjæresten slår opp og hun får sparken fra jobben. Selv om starten er noe som kunne gitt en litt deprimerende bok, er dette en positiv bok med en lett tone. Egentlig minner det meg litt om Mariah Keyes og den type glad-dame-romaner, hvor hovedpersonen finner ut av å stå på egne bein og ikke være avhengig av menn, litt Bridget Jones-light. Ikke noe i veien med sånne bøker. Alt til sin tid. Jeg plukket ikke denne boken for å få en dype leseopplevelse, men for å lese noe som fikk meg i godt humør og til det er denne boka helt riktig. Antallet chicklit-bøker jeg kan lese er begrenset, men denne var ganske velskrevet. Selve handlingen er ganske forutsigbar, men med denne sjangeren trenger i alle fall ikke jeg de største overraskelsene for å bli underholdt! Det er måten handlingen blir presentert på og pakket inn, som er viktigst. Jeg koste meg og kan trygt anbefale boka til de som trenger noe lett og underholdende å lese. Nå vet jeg ikke helt hvordan det er å låne et bilde, men dette bildet er nå lånt fra Gyldendal norsk forlag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar