søndag 19. mars 2017

Et håp ved verdens ende

Helena og søster Luzyna er i en flykntingsleir i Teheran. Det er 2. verdenskrig, og de har flyktet fra Polen. Luzyna får muligheten til å komme seg ut av flyktningsleiren og reise til New Zealand. Hun kommer for sent til bilen, og Helena ender opp med ta turen til New Zealand. Boka følger Helenas reise og starten på et nytt liv i New Zealand. Alt er ikke enkelt. Jeg synes boka skildrer Helenas reise godt, og jeg får sympati for henne. Det er noe lavmælt med historien, uten at det ødelegger. I grunnen en bok jeg liker, selv om den ikke kommer på toppen av bøker. Tror det har noe med språket å gjøre og at jeg ikke kommer helt innpå karakterene.  Det kan også ha med at boka snur til å bli en kjærlighetsroman sånn midt i, også. Men aboslutt en bok jeg anbefaler å lese. Sarah Lark har ikke skrevet en dårlig bok.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar