søndag 26. mars 2017

Tre hundes nat

Jeg har kost meg med litt krim igjen. Liker krim som litt avkobling. Ikke Jo Nesbø, som alle leser for tiden. Jeg skal lese jeg også, men i mars prøver jeg så godt jeg kan å lese kun kvinnelige forfattere. Jo kan vente til april. Jeg har lest Tre hundes nat av Elsebeth Egholm. Boka er den første om Peter Boutrup i hovedrollen. Peter Boutrup er Dicte Svendsen sin adopterte sønn, og Dicte Svendsen er journalisten som er hovedperson i Egholm sine tidligere bøker. Jeg likte veldig godt bøkene om Dicte Svendsen, så på en dansketur tidligere i år kjøpte jeg Tre hundes nat og De dødes sjæles nat. Begge bøkene om Peter Boutrup. Denne første boka starter med at Peter Boutrup finner et lik som han gjenkjenner fra sin egen kriminelle fortid. Felix, som er eneste nabo og som Peter i grunnen ikke kjenner noe særlig, er også tilstede da Peter finner liket. De skjuler begge to noe fra fortiden. På et vis klarer de å nærme hverandre, og de finner ut at fortiden deres er flettet sammen. Det skjer flere mord på Grenå, og de ser ut til å ha en sammenheng med deres fortid. Jeg liker måten Egholm skriver på. Det er ikke bare saken som står i fokus, men også fortellingen til både Peter og Felix. Kommer absolutt til å lse De dødes sjæles nat snart også.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar