tirsdag 7. mars 2017

Four

Ja, jeg har ikke klart å lese den før nå. Det er nok en grunn til, og det er vel at jeg følte at trilogien var avsluttet og jeg trengte i grunnen ikke en bok fra Four sitt synspunkt. Og ja, den følelsen var vel i grunnen riktig. Det var ikke spesielt mye nytt i denne boka, og jeg følte ikke at den var spesielt nødvendig for trilogien. Divergent, Allegiant og Insurgent står helt fint alene uten Four. Det er helt sikkert et godt tilskudd for de som virkelig er hekta på Divergent-serien, og treffer nok tiltenkte aldersgruppe mye bedre enn meg. Jeg synes Four var helt greit skrevet, den holder seg til tonen og språket fra de andre bøkene i serien. Den var bare mindre interessant å lese, og jeg følte ikke det var et must heller. Men grei nok!

Yes, I haven't manage to take the time to read this before now. It's probably a reason, since I felt the trilogy was finished and I didn't really need a book from Four's point of view. And yes, that feeling turned out to be correct. Nothing that special about this book, and I felt it wasn't really necessary for the trilogy either. Divergent, Allegiant and Insurgent stand alone without Four. It's probably a nice extra book for the readers with the right age, but to me it didn't do it. Four was ok written, and keep to the same tone as the other books. It's just less interesting to read, and I didn't feel it as a book you really have to read to understand the whole story either. But ok enough!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar