onsdag 11. januar 2017

Håll käften, jag räknar

Hvem har ikke sagt det? Hold kjeft, jeg teller! Hvor mange ganger har du telt antall masker du skal legge opp på samme prosjekt? Jeg tror jeg har klart å få ulikt antall masker på samme prosjekt tre-fire ganger, og jeg lider nok av akkurat det samme som Julia Skott. En eller annen egenskap som forsvinner når det kommer til å telle og garn sammen. Antall masker ved opplegg til nytt prosjekt, eller å telle en rett og tre vrange f.eks. Julia Skott har skrevet en bok om strikking uten strikkeoppskrifter. Den er til alle strikkere, uavhengig om du kjøper garn kun til et prosjekt av gangen eller om du har din egen garnbutikk. Jeg garanterer at du kommer til å nikke gjenkjennende, smile litt oppgitt fordi du tenker akkurat sånn, småhumre over deg selv og andre. Dette er virkelig en bok alle som strikker bare må lese. Jeg er så heldig at jeg har møtt sprudlende, fargeglade, kloke, morsomme og varme Julia Skott, og å lese boken hennes var som å ha henne på øret og fortelle meg morsomme ting om strikking. Aldri har det stemt bedre med at en bok er godt selskap, for mens jeg leste Håll käften, jag räknar hadde jeg selskap av Julia Skott hele tiden. Hun har fått med seg så mange ting som vi strikkere gjør og ikke gjør. Strikkepinner, garngrafitti eller yarnbombing, historien til strikking, utallige prosjekter, garnlageret og mange flere ting, og alt blir tatt opp på en veldig gjenkjennelig og humoristisk, men samtidig sann måte.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar