onsdag 19. april 2017

Skam sesong 4

Jeg har ikke fått lest ferdig en bok i dag. Det er det flere grunner til, en av dem er at jeg har startet på tre nye bøker. Jeg klarte ikke bestemme meg for hvilken bok jeg skulle lese. Den boka jeg har lest mest på er på over 800 sider, og det tar mer enn en dag å lese den. Jeg holder på med 4321 av Paul Auster, og jeg synes foreløpig det er en utrolig bra bok. Det tar litt tid å få den ferdig. I tillegg så er det noe annet som tar lesetida mi for tida. Skam sesong 4 er i gang igjen, og denne sesongen har de tatt i bruk youtube i tillegg. Masse å følge med på, så da datt jeg ned i det hullet igjen. Det er en tidstyv, men det er siste seong, dessverre, så jeg har ikke spesielt dårlig samvittighet for å få med meg den opplevelsen. Det tar litt lesetid, da. Denne sesongen er hovedpersonen Sana, og hun er en viktig karakter. Muslim, sterk, skoleflink, god venn og en helt vanlig tenåringsjente, men hvor manko er det ikke på kvinnelige muslimske karakterer som portretteres som selvstendige og dypere enn at de er kvinnelige muslimer med hijab?

I haven't finished a book today. Several reasons, but one is that I started three new books. I couldn't decide which one to read. The book I was reading contains of more than 800 pages, and it takes more than a day to finish it. It's 4321 by Paul Auster and so far I really enjoy it. And something else has snuck in and is taking a big chunk of my reading time. Season 4 of Skam is on. This season youtube is part of it as well. A lot to folllow up on, and I fell down the rabbit hole once more. Takes time to update, but it's worth it. This is the last season, so I don't have a bad concience using time on it. The main character this season is Sana, and she's an important character. Muslim, strong, intelligent, good friend and a normal teenager, but how many strong female muslim characters who is portrayed as independent and deeper as just female muslims with hijab are there in TV-shows for teens?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar